ÉnVélemény

ÉnVélemény

A tudatos vásárlás kezd kimenni a divatból és ezt sokan ki is használják.

Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft.

2015. január 15. - Péter Tóth

Kezdem azt érezni, hogy a magyar vásárlókat nem csak a fogyasztóvédelmi szabályok és a gazdasági verseny szabályok szigorításával kell megvédeni a „gaz, mindenkit átverő kereskedők rémtetteivel” szemben. Saját ostobaságuk és szövegértési problémáik ugyanúgy közrejátszanak. A tudatos vásárlás kimegy a divatból.

Nagyon ingoványos az a határterület, ami a kereskedelemben a korrekt tájékoztatás és a szövegbe rejtett átverés és nem átverés között van. Az emberek egy része ugyanis felületesen olvas és/vagy képtelen az írott szöveget értelmezni. Vajon ez a kereskedők hibája?

Nem tisztem megvédeni a Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft. kereskedelmi tevékenységét, mert a marketingjük tényleg hagy némi kivetnivalót maga után. És úgy egyébként nem szeretem az olyan cégeket, melyek agresszív marketinggel olyan terméket próbálnak elsózni, amire semmi szükség nincs.

De azért érdemes végiggondolni, hogy tulajdonképpen mit is csináltak ők. Az emberek szövegértési gondjaira és felületes olvasására játszanak.

1000 éves a Mátyás templom emlékérem

matyas-templom-erem.jpg
Ami helyesen Mátyás-templom és nagyon nem 1000 éves. Ez most a legújabb mellényúlásuk, forrong is az internet népe. Ez szépen benézték ugyan, de akkor ez most átverés?

Aligha.
Csináltak egy terméket, aminek hibás a koncepciója, és amin hibás felirat van. De az általuk kommunikált összes termék- paraméter helyes. Anyaga, tömege, méretei és minden adata megfelel a valóságnak. Aki tehát ezt megvásárolta, az nincs átverve, azt kapta, amit rendelt.

Az már más kérdés, hogy aki ezt a tárgyat megvásárolta, hát bizony elgondolkodhat a saját hibáján.
Annak ugyanis, akinek célja/hobbyja/életeleme, hogy a magyarsággal és a Magyarok történetével kapcsolatos emlékeket gyűjtse, igenis tisztába kell lennie a történelmi tényekkel és időpontokkal. Egyből szúrja ki, hogy nem lehet 1000 éves a Mátyás-templom.
(Megvallom, nekem fogalmam nem volt a templom alapításának pontos évéről, de valahová a XIII. vagy XIV. századra tettem volna, ha bárki kérdez.)

Ha nem tudja, nézzen utána. Szaladjunk fel hát a Mátyás-templom honlapjára. Hoppá.

matyas-templom-honlap.jpg

A templom hivatalos weboldalának „A templom története” menüpontja így kezdődik:
„1015: Alapítás”. Szépen kiemelt félkövér betűkkel.

Aztán persze pár mondattal lejjebb már kisebb betűkkel ott van, hogy erre konkrétan semmi bizonyíték sincs és tulajdonképpen 1247 utánra tehető a templom alapítása.

Akkor most ki tájékoztat félre kit? Akkor most ki is játszik az ügyesen megfogalmazott marketing szöveggel? Oké, a Mátyás-templomnak anyagi előnye ebből nem nagyon származik, de attól még inkorrekt.

Egyik pillanatban elítélünk egy céget, hogy a reklámjai úgy vannak megfogalmazva, hogy az félreérthető, (holott csak normálisan el kéne olvasni), másik pillanatban meg rajtuk röhögünk, hogy nem olvasták jól a hivatalos weboldal kisebb betűs részét és elhitték a kiemelt főcímet.

Nézzük hát a cég reklámjait és tényközlését

Intézet vs. nem intézet
Az tényleg fura, hogy reklámjaikban intézetnek nevezik magukat, ezzel mintegy azt sugallva, hogy valamilyen állami vagy tudományos szervezet lennének. A Gazdasági Versenyhivatal el is meszelte őket ezért, nagyon helyesen. 

Azonnal hozzá is biggyesztették mindenhol a Kft. utótagot, és innentől kezdve sajnos teljesen oké a dolog. Mert, hogy tényleg ez a cég neve és cégformája. Csókoltatom a Cégbíróságot, vagy bárkit, aki engedélyezte.

Érem vs érme vs numizmatikai cikk
Minden terméknél ott a megnevezés. El kell olvasni és értelmezni kell. Az igazi numizmatikus pontosan tudja a különbséget. Aki meg nem, az nézzen utána. 2015-ben nem egy nagy feladat az internet segítségével hiteles információt találni.

A vásárló felelőssége/ostobasága

Elkényelmesedtünk. Sokak fejében van valami felületes ismeret a fogyasztóvédelmi szabályokról. Sokan úgy vásárolnak, hogy „minek gondolkodjak, úgy is visszaadják a pénzemet”. Sőt páran azt hiszik, hogy a rendes bolti vásárlásnál is van ilyen. Felületes információkból egy vélt valóságban vásárolnak.

Most nem mennék bele a minőségileg kifogásolható vagy a leírásnak nem megfelelő termékek reklamációjába az internetes rendelésnél, mert arra tényleg jó a „14 napos” jogszabály. Én arról beszélek, hogy minden terméket gondosan kell kiválasztani döntés előtt.

Aki magát a terméket nem vizsgálja meg tüzetesen és nem gondolja át a lehetőségeket, az meg is érdemli, hogy rásóznak valami baromságot.

Képek forrása:
Az érmék képe az eremkibocsato.hu honlap képe alapján készült. A Mátyás-templom honlapja saját print-screen.

A bejegyzés trackback címe:

https://private-opinion.blog.hu/api/trackback/id/tr697076987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása